Тут буде стаття
Виховна робота в НВК №14 здійснюється з урахуванням вимог сьогодення, що висвітлені в нормативно-правових документах, які регламентують організацію виховної роботи в загальноосвітніх навчальних закладах України: законах України «Про освіту», «Про повну загальну середню освіту», «Про позашкільну освіту», «Про охорону дитинства», «Про дорожній рух», «Про пожежну безпеку», Національній стратегії розвитку освіти в Україні на 2012-2021 роки, Національної стратегії з оздоровчої рухової активності в Україні на період до 2025 року «Рухова активність-здоровий спосіб життя – здорова нація», програмі «Основні орієнтири виховання учнів 1-11-х класів загальноосвітніх навчальних закладів України», Концепції національно-патріотичного виховання, Концепції громадянської освіти в Україні, Концепції сімейного виховання в системі освіти України «Щаслива родина» на 2012-2021 роки, Концепції превентивного виховання дітей та молоді та інші.
Виховна робота в закладі спрямована на реалізацію виховної проблеми «Формування духовних, моральних та патріотичних цінностей школяра на основі впровадження Концепції національно – патріотичного виховання дітей та молоді та Національної стратегії оздоровчої рухової активності» через вирішення таких завдань:
- системний підхід до управління виховним процесом школи, постійне оновлення його змісту, якісна реалізація програми «Основні орієнтири виховання учнів 1-11-х класів загальноосвітніх навчальних закладів України»;
- формування громадянина – патріота України, підготовленого до життя, з високою національною свідомістю;
- формування міцних переконань і потреби поводити себе згідно з моральними нормами, які склалися у суспільстві;
- створення умов для самореалізації особистості відповідно до її здібностей, суспільних та власних інтересів;
- встановлення доброзичливих, позитивних взаємовідносин між учнями різних національностей, відпрацювання навичок поведінки, які базуються на розумінні, терпимості, компромісі, самоповазі та повазі до оточуючих;
- формування соціальної активності та громадянської самосвідомості молоді через розвиток учнівського самоврядування, яке діє на основі демократичних цінностей;
- виховання в учнів свідомого ставлення до свого здоров’я та здоров’я інших громадян, формування гігієнічних навичок і засад здорового способу життя, збереження і зміцнення фізичного і психічного здоров’я;
- активне залучення батьків до виховного процесу, використання їх творчих можливостей в позакласній роботі.
Реалізація основних завдань і принципів виховання здійснюються відповідно до змістових ліній програми «Основні орієнтири виховання учнів 1-11-х класів загальноосвітніх навчальних закладів України» через проектну діяльність, зокрема проекти «Я – українець. Це моя країна», «Шість ключиків виховання», «Школа сприяння здоров’ю», «Твори добро заради мирного життя», «Нас багато – Земля одна», «Зроби шкільне подвір’я затишним», «У нас друзі на всій планеті», «Школа розвитку творчої особистості», «Школа проти насильства», «П’ятий клас – від адаптації до успіху», програма «Громадянин ХХІ століття - особистість» та програм роботи з батьківською спільнотою «Через співпрацю до успіху», «Батьківський всеобуч».
Розклад роботи гуртків, секцій, творчих учнівських об’єднань за інтересами школи І ступеня
Розклад роботи гуртків школи ІІ –ІІІ ступеня
Учнівське творче об’єднання за інтересами «ЄВРОКЛУБ», яке займається ознайомленням і вивченням країн Європи, передбачає такі напрямки роботи:
- різнобічне вивчення освіти та культури як країн Європейського Союзу, так і України як невід’ємної частини Європейської цивілізації;
- виховання у дітей почуттів європейської співдружності, співробітництва;
- формування просторової уяви;
- розвиток пам’яті шляхом послідовності дій в роботі;
- активізація процесів мислення, логіки;
- розвиток творчих здібностей учнів;
- підвищення інформованості учнів про систему освіти і виховання, дитячо-юнацький рух, ігри, забави в країнах ЄС;
- підготовка до засвоєння цікавої та багатогранної інформації;
- посилення мотивації до вивчення іноземних мов.
Участь у «Євроклубі» дає учням:
- цікаві знання;
- розвиток та самореалізацію;
- знайомство з країнами ЄС;
- втілення мрій і бажань;
- пізнання і відкриття нових ідей;
- набуття життєво необхідних компетенцій для життя у європейському співтоваристві;
- перспективи на майбутнє.
Учнівський «Євроклуб» є добровільною молодіжною організацією, що створена з метою спілкування, обміну інформацією, розширення знань про Європу та Європейський Союз, виховання дітей у дусі європейських цінностей.
Діяльність «Євроклубу» ґрунтується на принципах демократії, законності, гласності, рівноправності всіх його членів.
Девіз: Пошук, активність, творчість!
Час заснування: 2008 рік
Напрямки діяльності
- Забезпечення всіх учасників навчально - виховного процесу школи об’єктивною інформацією.
- Ведення документального літопису школи.
- Виконання представницької функції.
- Розвиток творчих здібностей, навичок критичного мислення, усного та писемного мовлення учнів.
- Формувавання громадської учнівської думки на основі об’єктивної інформації.
- Активізація учнів у громадській журналістиці.
- Реалізація на практиці права дитини на вільне висловлювання.
Основні проекти, які реалізовуються
- "Ми – частинка природи, ми її захисники" (підсумок — здійснено екологічний спецвипуск)
- "Юні споживачі" (здійснено тематичний спецвипуск)
- "Я паросток малий Землі своєї…" (здійснюється щорічно спецвипуск авторської поезії та прози)
Короткий опис діяльності
Шкільна газета — своєрідний літопис школи. Вона відтворює, чим живе школа: її проблеми, досягнення, свята, будні. Двічі на тиждень юні журналісти збираються разом, де діти навчаються аналізувати, висловлювати думки, шукати шляхи вирішення шкільних проблем тощо. Учні працюють над створенням журнальчика: готують повідомлення, беруть інтерв’ю у цікавих людей, складають слогани, проводять рекламну акцію журнальчика, здійснюють комп’ютерний набір текстів, добирають фото, картинки, шрифти та кольори кожного випуску.
Наші здобутки
2010 рік
XIII Національний конкурсі шкільних газет – перемога в номінації "Краща газета за змістом, 1-4 клас"
Перший обласний конкурс шкільної преси – номінація" Культура дизайну"
Міський конкурс шкільної друкованої преси – номінація "Наймолодший журналістський колектив"
2011 рік
Лауреат XIV Національного конкурсу шкільних газет.
Другий обласний конкурс шкільної преси – перемога у номінації "Найкраща газета початкової школи ".
Міський конкурс шкільної друкованої преси – номінація "Веселі старти"
2012 рік
Лауреат XV Міжнародного конкурсу шкільних газет.
VI міський конкурс шкільної друкованої преси – номінація "Веселі перегони"
2013 рік
Лауреат XVІ Міжнародного конкурсу шкільних газет.
Міський конкурс шкільної друкованої преси – номінація "Веселі старти".
І. Права та обов’язки здобувачів освіти
- Здобувачі освіти мають право на:
- навчання впродовж життя та академічну мобільність;
- індивідуальну освітню траєкторію, що реалізується, зокрема, через вільний вибір видів, форм і темпу здобуття освіти;
- якісні освітні послуги;
- справедливе та об’єктивне оцінювання результатів навчання;
- відзначення успіхів у своїй діяльності;
- свободу творчої, спортивної, оздоровчої, культурної, просвітницької, наукової і науково-технічної діяльності тощо;
- безпечні та нешкідливі умови навчання, утримання і праці;
- повагу людської гідності;
- захист під час освітнього процесу від приниження честі та гідності, будь-яких форм насильства та експлуатації, булінгу (цькування), дискримінації за будь-якою ознакою, пропаганди та агітації, що завдають шкоди здоров’ю здобувача освіти;
- отримання соціальних та психолого-педагогічних послуг як особа, яка постраждала від булінгу (цькування), стала його свідком або вчинила булінг (цькування);
- користування бібліотекою, навчальною, культурною, спортивною, побутовою, оздоровчою інфраструктурою закладу освіти та послугами його структурних підрозділів у порядку, встановленому закладом освіти відповідно до спеціальних законів;
- доступ до інформаційних ресурсів і комунікацій, що використовуються в освітньому процесі та науковій діяльності;
- особисту участь у громадському самоврядуванні та управлінні закладом освіти;
- інші необхідні умови для здобуття освіти, у тому числі для осіб з особливими освітніми потребами та із соціально незахищених верств населення.
- Здобувачі освіти зобов’язані:
- виконувати вимоги освітньої програми (індивідуального навчального плану за його наявності), дотримуючись принципу академічної доброчесності, та досягти результатів навчання, передбачених стандартом освіти для відповідного рівня освіти;
- поважати гідність, права, свободи та законні інтереси всіх учасників освітнього процесу, дотримуватися етичних норм;
- відповідально та дбайливо ставитися до власного здоров’я, здоров’я оточуючих, довкілля;
- дотримуватися установчих документів, правил внутрішнього розпорядку закладу освіти, а також умов договору про надання освітніх послуг (за його наявності);
- повідомляти керівництво закладу освіти про факти булінгу (цькування) стосовно здобувачів освіти, педагогічних, науково-педагогічних, наукових працівників, інших осіб, які залучаються до освітнього процесу, свідком яких вони були особисто або про які отримали достовірну інформацію від інших осіб.
- Здобувачі освіти мають також інші права та обов’язки, передбачені законодавством та установчими документами закладу освіти.
ІІ. Загальні правила поведінки
- Здобувач освіти приходить до навчального закладу за 10-15 хвилин до початку занять, чистий і охайний, займає своє робоче місце з першим дзвінком, готує все необхідне навчальне приладдя.
- Не можна приносити на територію закладу з будь-якою метою та використовувати будь-яким способом зброю, в т.ч. ножі, вибухові, вогненебезпечні речовини; спиртні напої, цигарки, наркотичні та інші подібні засоби й отрути.
- Забороняється вживання непристойних виразів і жестів.
- Не можна без дозволу педагогів (за узгодженням з батьками) йти з навчального закладу та території в урочний час.
- У разі пропуску занять учень зобов’язаний пред’явити класному керівнику медичну довідку або записку від батьків (осіб, що їх заміняють) про причину відсутності на заняттях.
- Здобувач освіти повинен виявляти повагу до старших, піклуватися про молодших. Учні поступаються дорогою дорослим, старші – молодшим, хлопчики – дівчаткам.
- Поза межами закладу освіти учні поводяться скрізь і усюди так, щоб не принизити свою честь і гідність, не заплямувати добре ім’я закладу.
- Здобувачі освіти бережуть майно закладу, охайно ставляться як до свого, так і до чужого майна, дотримуються чистоти і порядку на території навчального закладу.
- Здобувачі освіти, які знайшли втрачені або забуті, на їхню думку, речі, повинні здати їх черговому або заступнику директора.
- Фізична конфронтація, залякування і знущання (булінг) є неприпустимими формами поведінки.
- Не дозволяється користуватися під час уроку мобільним телефоном іншими гаджетами (якщо це не є формою роботи з учителем).
- Здобувач освіти зобов’язаний виконувати домашні завдання в терміни, встановлені навчальною програмою закладу.
- Здобувач освіти зобов’язаний приносити на заняття всі необхідні підручники, зошити, письмове приладдя, інструменти, робочий і спортивний одяг.
Поведінка здобувачів освіти на уроках
- Під час уроку не можна шуміти, відволікатися самому і відволікати інших товаришів від занять розмовами, іграми й іншими справами, що не стосуються уроку.
- Якщо під час занять здобувачу освіти необхідно вийти з класу, то він повинен попросити дозволу у вчителя, піднявши руку.
- Якщо здобувач освіти хоче поставити питання педагогу або відповісти на його питання, він піднімає руку.
- Під час уроку учень має право ставити питання учителю, якщо не зрозумів матеріал під час пояснення.
- Учень має право в коректній формі обстоювати свою думку і свої переконання при обговоренні різних спірних і неоднозначних питань.
Поведінка здобувачів освіти на перервах
Під час перерви здобувач освіти зобов’язаний:
- підтримувати чистоту і порядок на своєму робочому місці;
- вийти з класу, якщо попросить викладач;
- виконувати вимоги чергового учителя.
- Час перерви – особистий час кожного здобувача освіти. Він може його проводити за своїм розумінням, проте, не повинен заважати іншим.
- Під час перерви учні можуть вільно переміщатися по закладу освіти, окрім тих місць, де їм заборонено знаходитися в цілях безпеки (горище, підвал, кухня, фізична і хімічна лабораторії, майстерня, спортзал).
- Під час перерв забороняється бігати по сходах, поблизу вікон і в інших місцях, непристосованих для ігор.
- Під час перерв забороняється штовхати один одного, кидатися предметами і застосовувати фізичну силу.
- На території закладу категорично забороняється тютюнопаління.
- Категорично заборонено самовільно розкривати вікна, сидіти на підвіконнях чи виглядати у відкриті вікна.
- На перервах здобувачі освіти можуть звернутися до свого класного керівника, чергового учителя, адміністрації закладу за допомогою, якщо проти них здійснюються протиправні дії.
Поведінка здобувачів освіти в їдальні
- Під час обіду в їдальні належить дотримуватися добросусідських взаємин і поводитися пристойно.
- Учні мають дотримуватись санітарно-гігієнічних вимог у шкільній їдальні.
- Здобувачі освіти повинні шанобливо ставитись до працівників їдальні.
- Учні приходять в їдальню після закінчення уроку у визначений час.
- Учні мають право взяти в їдальню принесений з дому сніданок.
- Розмовляти під час обіду слід неголосно, щоб не турбувати тих, хто їсть поряд.
- Учні прибирають посуд після прийому їжі.
- Здобувачі освіти дбайливо ставляться до майна їдальні закладу освіти.
- Забороняється приходити в їдальню у верхньому одязі.
Рекомендації до зовнішнього вигляду здобувачів освіти
- До закладу освіти здобувачі освіти повинні приходити в одязі, що відповідає діловому стилю.
- Одяг повинен відповідати зросту, виражати пошану господаря до самого себе і суспільства.
- Рекомендується не використовувати косметику і не носити прикраси на заняття.
- Спортивний одяг, призначений для уроків фізкультури, на інших уроках недоречний.
- Знаходитися в навчальному корпусі у верхньому одязі без особливих на те причин не дозволяється.
- На урочисті загально-масові заходи учні приходять у святковому одязі.
Правила поведінки здобувачів освіти під час екскурсії
- Під час слідування до місця перебування та назад дотримуватися правил дорожнього руху, не виходити на проїжджу частину.
- Без дозволу керівника групи не залишати місця перебування.
- У разі поганого самопочуття негайно повідомити керівника групи.
- Дотримуватися правил пристойної поведінки та виконувати розпорядження керівника групи.
- Дотримуватися правил протипожежної безпеки під час розведення вогнища.
- Не торкатися незнайомих предметів, які можуть бути вибухонебезпечними.
- Паління, вживання алкогольних напоїв та купання в річці суворо заборонені.
Обов’язки чергового в класі
- Чергові призначаються відповідно до графіка чергування в класі.
- Черговий здобувач освіти здає й приймає клас.
- Чергові допомагають вчителю підготувати клас до наступного уроку, роблять посильне прибирання класної кімнати.
Під час перерви черговий учень (учні) провітрює клас, допомагає викладачеві розвісити навчальний матеріал для наступного уроку.